Programe și Activități ale Academiei Părinților (Pre)Ocupați

 

  1. Educația parentală și ateliere de lucru cu părinții
    • 1. 1. Întâlnirile AP(P)O:
    • a. Discuții cu părinții pe o temă anunțată dinainte (grupe de max 10-12 părinți) – trimestrial. Temele vor fi anunțate pe e-mail și pe site-ul AP(P)O, pentru fiecare întâlnire în parte.
    • b. Discuții cu părinții pe diferite probleme punctuale (grupe de max 6-8 părinți) – bilunar. Părinții vor trimite pe adresa de e-mail a Academiei temele pe care le doresc discutate la următoarea întâlnire, iar abordările vor avea un caracter interactiv.
    • c. Întâlniri de tip prelegeri susținute de invitați cu opera în domeniul cercetării psihologice pediatrice și a educației parentale, la care să poată participa și un număr mare de persoane interesate (părinți, cadre didactice, specialiști) – bianual.
    • 1. 2. Resurse pentru părinți (articole/ cărți).
  2. Activități suport în dezvoltarea personală a copilului
    • 2. 1. „Pașaport pentru succes în dezvoltarea emoțională a copilului” (Inteligența Emoțională) – se realizează la clasă de către Ileana Zărnescu, psihoterapeut
    • 2. 2. Dezvoltarea personală a copilului prin tehnici creative, ateliere susținute de artist plastic Maria Roxana Cioată și alte cadre didactice, pe teme diverse
    • 2. 3. Terapie logopedică – Ileana Zărnescu, psihoterapeut
    • 2. 4. Integrarea copiilor cu nevoi speciale – echipe didactice formate pe probleme
  3. Activități comune părinți-copii
    • 3. 1. Consiliere / Terapie (cognitiv-comportamentală) – cu părinții și copiii, la cerere.
    • 3. 2. Platforma de evaluare a dezvoltării copilului (cele 3 evaluări: profesori-părinți-psiholog).
    • 3. 3. Workshopuri – săptămânal: interacținea părinte- copil prin intermediul picturii, artei origami, jocurilor Mind Lab, sportului etc.
    • 3. 4. Terapie logopedică – ședinte comune părinte – copil
  4. Formarea continua a cadrelor didactice
    Sesiuni de informare și abilitare a educatorilor cu tehnici și strategii de lucru menite să le optimizeze relațiile și modul de interacțiune cu copiii.