NIVELUL LICEAL – PROFIL PEDAGOGIC
ADMITEREA ÎN CLASA A IX-A
SPECIALIZAREA ÎNVĂȚĂTOR-EDUCATOARE
ACTE NECESARE PENTRU ÎNSCRIERE
- carte de identitate sau certificat de naştere
- carnet de note vizat pe anul şcolar în curs, din care să reiasă media 10 la purtare şi media generală mai mare de 8,50 pentru clasele V – VIII
Documentele se trimit pe adresa secretariat@anastasiapopescu.ro, însoțite de numărul de telefon al unuia dintre părinți.
Detaliile probelor se află în documentul pe care îl puteți descărca aici.
Aveți întrebări? Ne puteți suna oricând la numărul de telefon 0726126808 sau ne puteți scrie pe adresa de mail de mai sus.
Vă așteptăm cu drag!
PROBELE DE APTITUDINI – DETALII ŞI PROCEDURĂ DE NOTARE
1. PROBA DE INTERVIU
Proba constă în:
- a) participare la o conversație candidat – comisie, pe o temă dată (va fi verificată capacitatea de a aduce argumente, de a fi persuasiv și receptiv în relația cu partenerul de discuție);
- b) lectură expresivă la prima vedere;
- c) recitarea a două – trei strofe dintr-o poezie (la alegere);
Aptitudinile investigate sunt:
- abilitățile de comunicare, exprimarea argumentată a unui punct de vedere;
- dicția.
2. PROBA DE APTITUDINI FIZICE
Proba constă în:
- a) Reproducerea, după model, a două – trei exerciții vizând aparatul locomotor;
- b) Trei – patru elemente de gimnastică acrobatică din programul claselor gimnaziale, executate izolat;
Aptitudinile investigate sunt:
- memorie motrică și coordonare;
- starea funcțională a coloanei vertebrale;
- funcție normală a sistemului cardio-respirator.
3. PROBA DE APTITUDINI ARTISTICE
Proba constă în realizarea unui studiu de natură statică cu două sau trei obiecte.
Timpul de lucru: 1,5h
Aptitudinile investigate sunt:
- receptarea culorilor, a proporțiilor dintre obiecte;
- încadrarea echilibrată a formelor plastice într-un spațiu.
4. PROBA DE APTITUDINI MUZICALE
Proba constă în verificarea aptitudinilor interpretative și a auzului muzical prin:
- a) Intonarea unui cântec dintr-un repertoriu de cinci piese, învățate în clasele anterioare;
- b) Reproducerea unor scurte motive ritmico-melodice (2 – 4 măsuri), desprinse din cântece pentru copii.
Aptitudinile investigate sunt:
- Auzul muzical;
- Simțul ritmic;
- Memoria muzicală;
- Calitățile vocale.
PROCEDURA DE NOTARE ȘI COMISIA
- Rezultatul fiecărei probe se apreciază cu „admis” sau „respins”.
- Respingerea la o probă atrage după sine obținerea calificativului „respins” la probele de aptitudini.
- Nu se admit contestații la probele de aptitudini pentru profilul pedagogic, specializarea învățător-educatoare.
- Comisia pentru probele de aptitudini este alcătuită din doi profesori de specialitate, un profesor de gimnaziu și unul de liceu.
- Președintele comisiei este directorul unității de învățământ.
Regulamentul de organizare și funcționare a colegiilor și liceelor pedagogice din România
În Monitorul Oficial nr. 272 din 10.04.2019 a fost publicat Regulamentul de organizare și funcționare a colegiilor și liceelor pedagogice din România, din 22.03.2019.
CAPITOLUL I
Cadrul de reglementare
Articolul 1
Prezentul regulament de organizare și funcționare a colegiilor și liceelor pedagogice din România, denumit în continuare Regulament, integrează viziunea, misiunea și principiile care guvernează învățământul preuniversitar românesc, așa cum sunt acestea definite la art. 3 lit. a) -u) din Legea educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare, neafectând drepturile, libertatea, demnitatea și imaginea elevilor, părinților, angajaților și partenerilor școlii.
Articolul 2
Prezentul regulament cuprinde prevederi specifice filierei vocaționale pedagogice și se aplică în colegiile și liceele pedagogice preuniversitare, precum și în celelalte unități de învățământ preuniversitar care școlarizează elevi în filiera vocațională, profilul pedagogic.
CAPITOLUL II
Principii de organizare și finalitățile învățământului pedagogic preuniversitar
Articolul 3
Unitățile de învățământ preuniversitar pedagogic sunt organizații complexe care oferă oportunități de educație și instruire din perspectiva pregătirii tinerilor pentru o societate bazată pe cunoaștere și a promovării dezvoltării durabile.
Articolul 4
Misiunea învățământului preuniversitar pedagogic este de a asigura elevilor competențele necesare formării inițiale pentru specializările educator-puericultor, învățător/învățătoare, educator/educatoare, învățător-educatoare, instructor de educație extrașcolară și mediator școlar.
Articolul 5
(1) Învățământul preuniversitar pedagogic promovează politicile educaționale și managementul centrat pe tradiția unanim recunoscută și apreciată a învățământului pedagogic preuniversitar românesc, din perspectiva obiectivelor specifice stabilite prin planurile de dezvoltare instituțională, în funcție de cerințele pieței muncii și ale comunităților locale și regionale.
(2) Învățământul preuniversitar pedagogic urmărește și asigură cu consecvență creșterea performanțelor în zona excelenței, militând pentru intarirea colaborării școlii cu părinții, comunitatea locală și societatea civilă, pentru sporirea eficienței activităților educative școlare și extrașcolare și pentru optimizarea implicării în programe educative și civice regionale și europene.
(3) Orientarea cu ținta spre educație, centrarea pe activități școlare și extrașcolare cu promovarea educației timpurii, a solidarității, a dialogului, a identității comune europene prin cultivarea valorilor naționale și a patriotismului constituie priorități și finalități ale învățământului și educației pedagogice preuniversitare.
TITLUL II
Organizarea și funcționarea colegiilor și liceelor pedagogice
CAPITOLUL I
Organizarea și funcționarea colegiilor și liceelor pedagogice
Articolul 6
(1) Colegiile și liceele pedagogice sunt unități de învățământ cu personalitate juridică (PJ) care școlarizează copii și elevi la următoarele niveluri ale învățământului preuniversitar: preșcolar, primar, gimnazial, liceal și postliceal.
(2) Pentru specializările de la profilul pedagogic, cursuri liceale, școlarizarea se realizează începând cu clasa a IX-a, admiterea fiind condiționată de promovarea unor probe de aptitudini specifice, în conformitate cu prevederile din anexa nr. 1 la prezentul regulament.
(3) Colegiile și liceele pedagogice au grupe și clase de aplicație proprii, atât la nivel preșcolar, cât și la nivel primar.
(4) În situațiile în care colegiile și liceele pedagogice nu au un număr suficient de grupe și/sau clase de aplicație pentru a acoperi în condiții optime necesarul de grupe/clase pentru practica pedagogică, aceasta se poate organiza și desfășura și la grădinițe/școli primare limitrofe, prin decizie a inspectorului școlar general, la solicitarea motivată a conducerii colegiului/liceului pedagogic.
(5) Învățământul preuniversitar pedagogic se organizează și funcționează exclusiv ca învățământ cu frecvența, activitatea desfășurându-se în mod obligatoriu în prima jumătate a zilei, atât pentru clasele/grupele de aplicație, cât și pentru clasele de liceu din cadrul specializărilor de profil care organizează și desfășoară practica pedagogică.
Articolul 7
Înscrierea copiilor și elevilor la grupele și clasele de aplicație ale colegiilor și liceelor pedagogice se face pe baza unor criterii specifice, aprobate în consiliile de administrație ale acestor instituții și avizate de către inspectoratul școlar județean/al municipiului București.
Articolul 8
Colegiile și liceele pedagogice școlarizează elevi în filiera vocațională, profilul pedagogic, pentru următoarele specializări:
a) învățător/învățătoare;
b) educator/educatoare;
c) educator-puericultor;
d) învățător-educatoare;
e) instructor de educație extrașcolară;
f) mediator școlar.
Articolul 9
(1) Elevii de la filiera vocațională, profilul pedagogic, care nu obțin la sfârșitul anului școlar media de minimum 8 (opt) la purtare și medii anuale de minimum 6 (șase) la disciplinele limba și literatura română/limba și literatura maternă, matematică/aritmetică și la disciplinele pedagogice nu mai pot continua studiile la acest profil.
(2) Elevii care pe parcursul anului școlar nu dovedesc vocație pedagogică și nu indeplinesc cerințele prevăzute la alin. (1) sunt transferați în anul școlar următor la alte profiluri/specializări, cu respectarea legislației în vigoare și a regulamentelor de organizare și funcționare a unităților de învățământ la care se transferă.
Articolul 10
(1) Transferul elevilor în cadrul profilului pedagogic se poate efectua în cadrul aceleiași specializări până la începutul clasei a XII-a, cu excepțiile prevăzute de Regulamentul-cadru de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar, aprobat prin Ordinul ministrului educației naționale și cercetării știintifice nr. 5.079/2016, cu modificările și completările ulterioare (ROFUIP).
(2) Transferul elevilor în cadrul profilului pedagogic de la o specializare la alta se poate realiza până la finalizarea ciclului inferior al liceului, cu respectarea prevederilor generale în domeniu stipulate în ROFUIP și cu obligativitatea ca elevul să fi susținut și promovat examenele de diferență și să fi efectuat la specializarea pe care a urmat-o până la momentul transferului practica pedagogică.
(3) La colegiile/liceele pedagogice și la clasele cu profilul pedagogic de la celelalte unități de învățământ preuniversitar nu se pot transfera elevi corigenți sau cu nota scăzută la purtare.
Articolul 11
(1) În mod excepțional, pe parcursul său la sfârșitul semestrului I al clasei a IX-a, la filiera vocațională, profilul pedagogic, se pot transfera elevi de la alte licee/profiluri, cu condiția ca aceștia să fi susținut și promovat probele de aptitudini în sesiunea specifică destinată probelor pentru admiterea la colegiile și liceele pedagogice, să susțină și să promoveze examenele de diferență, să fi avut media de admitere cel putin egală cu a ultimului elev din clasa la care se transferă și cu recuperarea pe parcursul semestrului al II-lea a practicii pedagogice aferente semestrului I al anului școlar în curs.
(2) După începerea semestrului al II-lea al clasei a IX-a transferul elevilor de la alte filiere și profiluri nu mai este posibil.
Puteți citi aici întregul Regulament de organizare și funcționare a colegiilor și liceelor pedagogice