„Arc-en-Ciel Estival” – Grădinița și Scoala de Vară, Ediția 2018

Sediile de desfășurare sunt – pentru sectorul 1 – str. Mitropolit Andrei Șaguna nr. 46 A, Bdul Ficusului nr.38 A și – pentru sectoarele 2/3 – str. Ion Heliade Rădulescu nr. 18 și str. Traian nr. 160.

Săptămâna 6 (6 – 10 august) Povestea „Fetiței careia nu ii plăcea numele său” de Elif Shafak continuă. Ne amintim că, după ce au ajuns în Pădurea Alternativelor, Sakiz Sardunia și cei doi mesageri ai Țării Lepoba, Asutay și Zelis, au fost nevoiți să se hotărască încotro să o ia, pe ce drum să apuce. Erau patru soluții: drumul Pământului, al Apei, al Focului și al Aerului. Noi am ales pentru prima săptămâna ca primul lor drum să fie cel al Focului. Dar, așa cum am văzut, s-au întors, convinși că nu era cel bun. A urmat Drumul de Pământ, dar și de pe acesta au facut cale întoarsă. Vom porni, în această săptămână, împreună cu cei trei prieteni, pe Drumul apei. Aici ei au aflat că „uneori, dacă nu știi ce spune cineva, nu se-ntâmplă asta pentru ca acel cineva nu vorbește, ci pentru că tu nu îl auzi.” (p.117); – au văzut cu uimire că râurile seacă și peștii înoată grăbit către locurile unde este încă apa; deci activitățile săptămânii vor continua să dezvolte ideea că avem obligația să protejăm mediul înconjurător, vom discuta despre poluarea apelor, interdicția de a arunca pet-uri, de a se deversa în ape substanțe care le pot otrăvi etc; – pentru a ajunge cât mai repede în Alfabetistan, capitala țării Lepoba, cei trei prieteni trebuie să traverseze râul și, ca să primească ajutor, li se pun întrebări: de ce apa, de felul ei, incoloră, este albastră in mari și oceane și care este numele celui mai lung râu din țara Lepoba (p.118), la care reușește să răspundă Sakiz Sardunya; – legat de aceste întrebări, vom face experimente cu apa, vom afla formula acesteia din punct de vedere chimic, vom descoperi proprietățile apei; putem dezvolta proiectul „Apa, sursă a vieții” și putem citi din Micul Prinț capitolele XXIII-XXIV din care vom afla ( sau ne vom reaminti) că „Apa poate fi bună și pentru inimă. (L’eau peut être aussi bonne pour le coeur)”; – prietenii au aflat, fiind provocați la o întrecere de înot de către somonul cu care vorbeau, că „uneori e frumos să te înscrii la o competiție fie și numai pentru a participa”. În acest sens, vom putea iniția o dezbatere despre competiție, participare, dorința de a câștiga, ce înseamnă să pierzi, cum vedem raportul între câștigator și cel care pierde, putem fi mereu câștigători, cum reacționăm atunci când pierdem o competiție/ un concurs, cum reacționăm când nu suntem pe podium neapărat etc.; – cei trei afla in urma competitiei de inot si cat de important este ca in echipa sa se afle persoane care preiau anumite responsabilitati (p.119), in cazul lor, Asutay a acceptat provocarea si a intrat in intrecerea de inot pentru prietenii sai; de aici, putem discuta din nou despre valorile prieteniei, ale ideii de echipa, relatiile dintre coechipieri etc.; – jocuri, joc de rol, dramatizari care sa evidentieze acest tip de relatii; – „apa” in diverse expresii: „apa trece, pietrele raman”, „a bate apa in piua” etc., in franceza („ce n’est pas la mer à boire”= nu este atat de dificil), sau in alte limbi straine; – dar cei trei prieteni s-au speriat de dificultatea drumului (p.120) si au preferat sa se intoarca in Padurea Alternativelor, desi somonul i-a sfatuit sa persevereze si „sa munceasca mai mult”.

– pe 6 August este Sarbatoarea Schimbarii la Fata a Domnului Iisus Hristos, care trebuie amintita si explicata copiilor, in sensul ca pe Muntele Tabor, Domnul Iisus Hristos le-a aparut unora dintre Apostoli care L-au insotit, in lumina Dumnezeirii sale, atat de puternica, incat ei nu Ii puteau privi chipul. In popor, aceasta zi este considerata ca fiind momentul in care apele incep sa se raceasca si se simt primele semne ale toamnei. Carti conexe recomandate: „Micul print” de Antoine de Saint Exupery, „Ursuletul Winnie Puh” de Alan Alexander Milne, „Aiurea-n tramvai” de Adina Rosetti, Evanghelia dupa Matei (17, 1-8) ilustrata cu icoana Schimbarii la fata (sensul este de aratare/ dezvaluire a chipului Dumnezeiesc al lui Iisus, Dumnezeu si Om) etc.

10 august – Plimbare in Parcul Herastrau, plimbare cu vaporasul pe lac, observatii directe asupra apei si naturii din jurul lacului.

SAPTAMANA 7 (13 – 17 august) Povestea „Fetitei careia nu ii placea numele sau” – de Elif Shafak – continuă. In aceasta saptamana vom porni impreuna cu cei trei prieteni pe Drumul Aerului. – putem incepe cu un joc de creativitate si povesti, prin care sa ne imaginăm cuvintele care sugerează notiunea de AER: adiere lină, moara, a zbura, pasari, girueta, zmeu (zmeie), pana, fulg, vant;

  • expresii diverse cu aceste cuvinte: „a lua o gura de aer”; „a se bate cu morile de vant”; „a vorbi ca o moara stricata”; „gandul zboara”; „a zbura pe cineva” = a da afara (neliterar) etc.;
  • ocazie sa descoperim soiuri de pasari si sa invatam despre acestea, de la alcatuirea corpului, la felul de viata: vulturi, canari, privighetori, bufnite, ciori; – Sakiz Sardunya intelege ca multe fiinte se simt uneori singure, asa cum se simte ea la scoala cand copiii rad de ea; discutii despre colegialitate, prietenie, sentimentul de rusine, de insingurare etc.; – concurs de povesti despre fiinte care se pot simti singure, despre altele care dovedesc curaj, care pot da o mana de ajutor prietenesc (vezi Adina Rosetti – „Cartea curajului”)
  • care este compozitia aerului? ce respiram? cum respiram? cum respira plantele? Ce este un gaz?
  • experimente: de la umplerea cu aer a baloanelor, la avioane de hartie, baloane cu heliu etc. si explicatii stiintifice date in frunctie de grupa de varsta;

Pe 15 August este Sarbatoarea Adormirii Maicii Domnului, sau, cum se numeste in popor, Sfanta (Sânta) Marie Mare. Maica Domnului doar a „adormit” si fiul ei, Iisus Hristos, a ridicat-o „cu trupul la Cer”, in Imparatia lui Dumnezeu, de unde Maica Domnului ne vegheaza pe toti, mereu. De aceea, ne rugam: Cuvine-se cu adevarat sa te fericim pe tine, Nascatoare de Dumnezeu, cea pururea fericita si prea nevinovata si Maica Dumnezeului nostru. Ceea ce esti mai cinstita decat Heruvimii si mai slavita fara de asemanare decat Serafimii, care fara stricaciune pe Dumnezeu-Cuvantul ai nascut, pe tine, cea cu adevarat Nascatoare de Dumnezeu, te marim.

Cărți conexe recomandate: „Micul print” de Antoine de Saint Exupery (unde apar „pilotul” si avionul sau), „Cartea curajului” de Adina Rosetti, „Aventurile baronului Munchausen” de Gottfried August Burger, „Don Quijote de La Mancha” de Miguel de Cervantes, roman povestit pentru copii de Rosa Navarro Duran, Ed. Corint etc.

17 august – Vizită la Aeroportul Clinceni, ca sa vedem cum poate (si) omul sa zboare.

SAPTAMANA 6 (6 – 10 august)

Povestea „Fetiei careia nu ii placea numele sau” de Elif Shafak continua.

Vom porni, in aceasta saptamana, impreuna cu cei trei prieteni, pe Drumul apei.

  • Activitatile saptamanii vor continua sa dezvolte ideea ca avem obligatia sa protejam mediul inconjurator, vom discuta despre poluarea apelor, interdictia de a arunca pet-uri, de a se deversa in ape substante care le pot otravi etc;
  • vom face experimente cu apa, vom afla formula acesteia din punct de vedere chimic, vom descoperi proprietatile apei; putem dezvolta proiectul „Apa, sursa a vietii” si putem citi din Micul Print capitolele XXIII-XXIV din care vom afla ( sau ne vom reaminti) ca „Apa poate fi buna si pentru inima. (L’eau peut être aussi bonne pour le coeur)”;
  • jocuri, joc de rol, dramatizari care sa evidentieze acest tip de relatii;
  • „apa” in diverse expresii: „apa trece, pietrele raman”, „a bate apa in piua” etc., in franceza („ce n’est pas la mer à boire”= nu este atat de dificil), sau in alte limbi straine;

– pe 6 August este Sarbatoarea Schimbarii la Fata a Domnului Iisus Hristos, care trebuie amintita si explicata copiilor, in sensul ca pe Muntele Tabor, Domnul Iisus Hristos le-a aparut unora dintre Apostoli care L-au insotit, in lumina Dumnezeirii sale, atat de puternica, incat ei nu Ii puteau privi chipul. In popor, aceasta zi este considerata ca fiind momentul in care apele incep sa se raceasca si se simt primele semne ale toamnei.

Carti conexe recomandate: „Micul print” de Antoine de Saint Exupery, „Ursuletul Winnie Puh” de Alan Alexander Milne, „Aiurea-n tramvai” de Adina Rosetti, Evanghelia dupa Matei (17, 1-8) ilustrata cu icoana Schimbarii la fata (sensul este de aratare/ dezvaluire a chipului Dumnezeiesc al lui Iisus, Dumnezeu si Om) etc.

10 august – Plimbare in Parcul Herastrau, plimbare cu vaporasul pe lac, observatii directe asupra apei si naturii din jurul lacului.

Saptamana 25 – 28 iunie este o perioada de pregatire si de implementare a programelor propuse, pe parcursul careia vă asteptam pentru:

  • Inscrieri in vederea sustinerii probelor de aptitudini pentru clasa a IX-a a Liceului Pedagogic „Anastasia Popescu”
  • Sustinerea probelor de aptitudini pentru liceul pedagogic (27 si 28 iunie, ora 9.00, str. Traian nr.160)
  • Spectacolul de poezie si muzica psaltica de joi, 28 iunie, ora 20.00, str. Zborului, nr.7-9.
  • Pregatirea gradinitei si scolii de vara editia 2018, in sediile pentru scoala si gradinita.
  • Sarbatorirea, luni, 25 iunie, a Zilei Internationale a Iei, iar marti, 26 iunie, a Zilei Drapelului Național.
  • Sarbatoarea Sfintilor Apostoli Petru si Pavel, Vineri, 29 Iunie.

SAPTAMANA 1 (26 – 28 iunie)

„Arc-en-Ciel Estival” – Gradinita si Scoala de Vara, Editia 2018 va invita la deschiderea oficiala luni, 2 iulie, de la ora 09.00/ 11.00.

Gradinita

Ne vor fi alături, ca in anii trecuti, prietenii nostri, Mickey si Minnie, cu un spectacol vesel, pentru cei mici.

Prima saptamana este dedicata dezvoltarii personale, cunoasterii mediului copilului, incepand cu numele fiecaruia.

Ne vom prezenta. Vom face cunostinta cu totii, mari si mici. Ne vom face portretul. Vom desena/ modela/ realiza colaje pentru a reprezenta familia. Vom vorbi unii cu altii despre membrii familiei noastre.

Pe cat posibil, pentru gradinita, temele discutate cu elevii vor fi adaptate la nivelul prescolarilor.

Scoala

Elevii mari sunt invitaTi la Ceainaria literara inaugurata anul trecut, multiplicata acum in ambele sedii ale scolii. Propunem o carte pe saptamana, ceea ce pentru scolari se poate transforma in minimum 8 (opt) carti citite in vacanta mare.

Luni

  • Prima carte: FETITA CAREIA NU II PLACEA NUMELE SAU de Elif Shafak.
  • Ceremonia Ceaiului; prezentarea. Cum ne prezentam. Formule de politete, joc de rol. Aflarea numelor. Am sau nu un nume de sfant/ sfanta. Sfanta/ Sfantul al carui nume il port.
  • Ștefan cel Mare și Sfânt (icoana, istorie). Ce reprezintă un nume? Este el important? Numele romanesti si corespondentele lor in limbi straine, incepand cu Stefan, cel sarbatorit pe 2 iulie.

Marti

  • Continuarea cartii FETITA CAREIA NU II PLACEA NUMELE SAU de Elif Shafak.
  • Este ziua internationala a pungilor de plastic. Inițiem proiectul de protejare a naturii „O vara fara plastic” – si incercam sa ducem consecvent o batalie constanta la scoala si acasa impotriva plasticului. Copiii vor viziona materiale filmate, vom propune dezbateri, in ritmul de o zi/saptamana.

Miercuri

  • Pe cine iubim/ cine ne iubeste? Parintii, bunicii, prietenii, profesorii.

Joi

  • A citi, a reciti. Cartile pe care le iubim. (lista fiecaruia/ lista comuna)
  • Ce carti citim? Ne plac povestile, poeziile? Exemplificari, dramatizari, recitari, discutii pro si contra.

Excursie la finalul saptamanii – Comana – Moara de hartie – daruri pentru cei dragi.

SAPTAMANA 2 (9 – 13 IULIE)

  • Continuam povestea „Fetitei careia nu ii placea numele sau” de Elif Shafak
  • Vom descoperi un continent nou!
  • Activitati propuse pentru Gradinita si Scoala:

Luni

  • Citim fragmentul din carte, comentam posibilitatea ca imaginatia sa nasca un nou continent
  • Initiem dezbateri despre necesitatea lecturii versus inutilitatea ei (carte vs televizor/ tableta etc.), texte literare si non literare, ce aduc unele, ce aduc celelalte

Marti

  • Jocurile copiilor de ieri si de azi – jocuri in aer liber si jocuri de interior
  • Reportaj – in cadrul Proiectului „Turist in orasul tau” – urmariti-ne pe Facebook pentru a vedea destinatiile

Miercuri

  • Zi dedicata jocurilor în aer liber – regasite in urma discutiilor cu parintii si profesorii, ori chiar si cu trecatori

Joi

  • Pozitionarea celui de al optulea continent, intre celelalte – geografie pe niveluri de varsta – desene, harti, glob pamantesc / Excursie la Constanța
  • Confectionarea unui glob similar celui gasit de Sakiz Sardunya in biblioteca, poziționam cel de-al optulea continent
  • Experimente pentru cele patru elemente – pamant, foc, apa, aer, pe care ni le dezvaluie lectura

Excursie la finalul saptamanii la Snagov, in Gradina Vlahia și construirea unei biblioteci in aer liber – „Biblioteca din Gradina”.

SAPTAMANA 3 (16 – 20 IULIE)

Continuam povestea „Fetiei careia nu ii placea numele sau” de Elif Shafak. Vom descoperi calea catre noul continent.

Inainte sa pornească la drum, Sakiz Sardunya si cei doi mesageri din Lepoba – Tara Legendelor, a Poveștilor si a Basmelor – pe nume Asutay si Zelis, ajung la concluzia ca „…cele mai frumoase lucruri si le imaginează copiii”.

Globul fermecat pe care il luase de pe raftul bibliotecii abia palpaia:„ La fel ca telefonul mobil. Globul trebuie incarcat. Dar inseamna ca, in loc de curent electric, se incarca cu carti.”

Acest dialog este o buna inspirtție pentru experimente. Tot de la el vine si ideea vizitei de la finalul saptamanii.

Ne vom pune intrebari si vom cauta raspunsuri cu referire la curentul electric si la telefoanele mobile, la tot ce se leaga de noua tehnologie;
Vom discuta din nou despre carti și despre puterea cititului;
Vom initia un nou curs dedicat lecturii – UN CURS SURPRIZĂ!
Pentru a porni catre taramul celui de al optulea continent, Sakiz Sardunya si prietenii ei urca pe cai inaripati.

Aterizeaza cand ajung in Padurea Alternativelor.

Pentru că alternativa presupune mai multe solutii (vom incerca sa intelegem cat mai bine acest lucru!), provocarea noastra va fi sa:

Desenam caii inaripati, cum ni-i imaginam noi, apoi vorbim despre ei, dar si despre caii pe care ii cunoastem noi din realitate;
Ii desenam pe cei doi locuitori ai Tarii Lepoba, Asutay si Zelis, dar si pe Sakiz Sardunya si pe alti copii care s-ar incumeta sa salveze acest tinut. Nu o uitam pe vrajitoarea care vrea sa ii opreasca.Explica fiecare ce solutii a ales;
Cand schitele sunt gata, ar fi interesant sa confectionam si costumele pe care le putem imbraca daca vrem sa depasim Padurea Alternativelor si sa ne atingem tinta, orasul Alfabestan, unde se aduna povestile.
Cartile recomandate, in afara celor de stiinta, care vor fi consultate, sunt volumele Mihaelei Cosescu „Bicicleta fermecata”, „R-Mami”, „Te iubesc, orice culoare ai avea”, „Impreuna pana la capatul lumii”.

Excursie la finalul saptamanii la Oraselul Cunoasterii, cu joaca apoi in curte in costumele confectionate de copii. Descoperirea raspunsurilor la intrebarile legate de curentul electric, cum l-am experimentat la Scoala si ce descoperim in laboratorul de fizica.

SAPTAMANA 4 (23 – 27 iulie)

Povestea „Fetiei careia nu ii placea numele sau” (de Elif Shafak) continuă. Odata ajunsi in Pădurea Alternativelor, au fost nevoiti să se hotărască încotro să o ia, pe ce drum să apuce. Erau patru solutii: drumul Pământului, al Apei, al Focului și al Aerului. Daca alegem noi, in locul lor, Drumul Focului să fie primul? Inainte de a porni, insa, au intalnit un trandafir fermecat ale carui frunze aveau pe ele litere. Acestea puteau forma cuvinte care prindeau indata forma si deveneau ceea ce numeau (p.102).

  • propunem deci să facem jocuri cu litere care sa formeze cuvinte, apoi sa cautam obiectele denumite si sa le descriem; – din combinațiile literelor apare cuvantul „vrajitoare”, iar aceasta se si intrupeaza; ea ii lamureste pe cei trei prieteni ca doar un drum din cele patru este cel corect. Ei aleg un drum, considerand ca este cel corect.
  • Drumul Focului (p.121)
  • mic și MARE, comparații: „Totul se schimba in functie de ochiul care priveste. Ceea ce pentru unii pare un urias, pentru altii poate parea un pitic” (p.122)
  • joc de rol;
  • dragonul ramas fara loc de munca, (p.124);
  • personaje de basm, personaje din povesti de care ne amintim;
  • concurs de geografie „Intrebarile Dragonului” (p.125)
  • experimente cu foc/ vulcani, explicații ale ideii de combustie, ardere, pe nivel de vârstă;
  • expresii specifice in romana si limbi straine, continand cuvamtul„foc”:
  • „De unde nu e foc, fum nu iese”,
  • „a vorbi cu foc”, „a privi/ a canta, / a juca cu foc”, = cu insufletire
  • „frumoasă foc” ( sau „foc de + adjectiv (superlativ absolut) = foarte + adjectiv
  • „ a lua foc” & „a pune pe foc/ pe jar” – sens propriu si sens figurat,
  • „a se face foc și pară” (para = para focului = flacara, miezul focului),
  • „a da foc= a aprinde

Speriați ca nu pot iesi invingatori din incercarea de a coace tot porumbul pe care li l-a aratat Dragonul, cei trei prieteni se intorc in Padurea Alternativelor, desi Dragonul le-a spus: „Nu plecati! Gresiti! Daca renuntati de la primul obstacol, nu veti putea inainta niciodata. In viata nu exista nimic care sa nu fie greu!”

Cărți conexe recomandate: Alice in Tara minunilor de Lewis Carroll, Micul Print, de Antoine. de Saint Exupery, Gulliver in Tara piticilor de Jonatham Swift, Calatorie spre centrul pamantului de Jules Verne, De ce zboară vrăjitoarele pe cozi de matura de Adina Rosetti etc.

Excursie la finalul saptamanii la Green Bee, Nava spatiala din Parcul Tineretului.

SAPTAMANA 5 (30 iulie – 3 august)

Povestea „Fetitei careia nu ii placea numele sau” de Elif Shafak continuă.Ne amintim ca, după ce au ajuns in Pădurea Alternativelor, Sakiz Sardunia și cei doi mesageri ai Țării Lepoba, Asutay si Zelis, au fost nevoiti să se hotărască încotro să o ia, pe ce drum să apuce. Erau patru solutii: drumul Pământului, al Apei, al Focului și al Aerului. Noi am ales pentru saptamana trecuta ca primul lor drum sa fie cel al Focului. Dar, asa cum am vazut, s-au intors, convinsi ca nu era cel bun. Să vedem dacă Drumul Pămantului ii conduce spre tinta dorita.(p.107)

„Daca toata lumea ar umbla in fiecare zi prin natura, ar fi mult mai fericita. Viata de oras ii face pe oameni sa uite de mirosul pamantului. Pe al optulea continent nu exista poluare. In jur nu erau nici cutii goale, nici sticle de plastic.”

  • propunem o saptamana intens dedicata curateniei, care sa implice pe toata lumea, copii, profesori, parinti;
  • se creeaza echipe pentru supravegherea trierii resturilor, separand plasticul, hartia etc., de gunoiul menajer;
  • se fac fotografii cu fiecare echipa, cu membrii ei si cu responsabilii, iar acestea se afiseaza pe hol si se posteaza pe Facebook, solicitand ca si alte grupuri de copii/ scoli de vara sa ni se alature;
  • incurajam orice initiativa in acest sens, mai cu seama daca poate fi continuata si in timpul anului scolar;
  • vineri, la Palatul Mogosoaia, este premiata echipa cu cele mai bune rezultate pentru pastrarea curateniei, triere, implicarea familiilor si aducerea de sustinatori ai proiectului;
  • pornind de la ghicitorile „zanei care pazea podul de sticla” (Ex:: „Se frange foarte ușor, dar nu este un obiect. Si cu toate acestea, ochii nu pot vedea ca-i franta.”) propunem un concurs de ghicitori in fiecare zi, cu desemnarea castigatorului zilei, iar vineri, acestia sa se intreaca intre ei si sa castige cel mai perspicace;
  • pentru ca prietenii si-au descoperit tot felul de frici, au simtit nevoia de a avea un prieten și au inteles ca sunt mai puternici cand sunt increzatori in propriile forte, propunem o dezbatere pe aceste teme: ce este frica? este buna sau nu? cum ne castigam increderea in noi? cum ne facem prieteni? cum ni-i pastram?
  • drumul pamantului este „ca un sarpe” – copiii de la gimnaziu – dar si ceilalti – pot intelege acum ce inseamna „o comparatie” si ce valoare are ea:
  • avand in vedere ca prietenii nostri s-au invartit, practic, in cerc, putem aborda cercul ca figura geometrica si sa discutam despre elementele sale specifice (raza, diametrul, centrul, coarda, perimetrul sau lungimea, chiar si cu formule, introducand si o discutie despre constanta pi (vezi https://ro.wikipedia.org/wiki/Pi);
  • pot fi purtate discutii si pornind de la cuvantul pamant si intelesurile sale multiple:
  • Planeta Pamant, pamant-=sol, pamant= diverse sortimente de pamant ( de flori, lut/ argila/ faianță/ portelan); sinonime: humă, glod, praf, pulbere si aparitia lor in texte literare (Ex. : „Ia, am fost si eu un boț cu ochi, o bucata de huma insufletita din Humulesti…”– Ion Creanga);
  • Sfântul Spiridon si explicatia pe care o da Sfintei Treimi cu ajutorul unei simple caramizi: In iconografia ortodoxa, Sfantul Ierarh Spiridon este reprezentat, uneori, tinand in mana o caramida. Prin Sfantul Ierarh Spiridon, Dumnezeu a descoperit dogma Sfintei Treimi. Sfantul a luat o caramida pe care, tinand-o in mana stanga, a binecuvantat-o: „În numele Tatălui și al Fiului și al Sfântului Duh”. Îndată, din cărămidă focul s-a înălțat, apa a curs pe jos, iar în mâna Sfântului Spiridon a rămas numai lutul, arătând că așa cum cele trei elemente reunite pot forma o unitate – cărămida – la fel formeaza o unitate cele trei Persoane ale Sfintei Treimi.

Cărți conexe recomandate: „Amintiri din copilărie” de Ion Creangă – fragmente, „Ursuletul Winnie Puh” de Alan Alexander Milne, Ed. Arthur, Frații Grimm „Cele mai frumoase povești” – ed. Univers Enciclopedic etc.

3 august – Vizită la Palatul Mogoșoaia, construit până în 1702 de către Constantin Brâncoveanu în stil brâncovenesc, terminat în ziua de 20 septembrie 1702, conform pisaniei de pe latura de răsărit a palatului. Data începerii construcției nu este cunoscută, dar se știe că Brâncoveanu a început să cumpere pământ în zonă din anul 1681. Copiii vor primi explicații despre ce înseamnă să „cumperi pământ”, ce este stilul brâncovenesc, care a fost istoria brâncovenilor și a Palatului Mogoșoaia etc.