Cine poate spune cât de ușor sau de greu este să fii profesor?! Un cadru didactic, evident! Și, totuși, există încă o categorie pe care o putem considera privilegiată: elevii Liceului Pedagogic, în orele lor de practică. Să fii elev și să poți „evalua” alți elevi mai mici, după ce le-ai explicat ce dorești ca ei să afle, să cauți cele mai interesante formule dintre cele pe care le-ai aflat la orele de Pedagogie și Metodica predării, să ai bucuria, greu de prins în cuvinte, că i-ai captivat pe copiii de la clasele primare, ori de la Grădiniță, sunt „avantajele” liceanului de la „Pedagogic”.

Primii pași, în clasa a IX-a, sunt, de obicei, mai timizi, chiar dacă, la proba de „Interviu”, majoritatea candidaților spun cât de mult le plăcea să se joace „de-a profesoara/ profesorul” când erau mai mici!

Progresul se înregistreaz, însă,  de la un semestru la celălalt, pentru toți elevii. Unii se grăbesc să solicite ore de predare, le asaltează pe doamnele educatoare și învățătoare cu întrebări, alții sunt mai timizi și se emoționează mai tare, dar toți constată că sunt adorați pur și simplu de copii și că „a fi profesor” este o meserie aducătoare de bucurie.

Apoi, de la un an la altul, fișele de observare a lecțiilor, dar și proiectele didactice se conturează tot mai eficient, astfel încât, în clasa a XI-a deja obținem adevărate lecții-model!

Portofoliile Claselor a XII-a dovedesc, an după an, dorința de a aduce în clase soluții cât mai interesante pentru a-i îndrăgosti pe copiii de la Grădiniță și de la Clasele primare de descoperire și de studiu.

În termeni de progres, formarea de bază pe care o propune Liceul Pedagogic „Anastasia Popescu” demonstrează o mai mare implicare a cadrelor didactice care coordonează activitățile elevilor de liceu, antrenează pregătirea suplimentară a doamnelor educatoare și învățătoare, dorința acestora de a le livra elevilor cunoștințe valoroase, astfel că, din această perspectivă, profilul vocațional, pedagogic, al Liceului, poate fi considerat un aspect ce aduce plus valoare școlii.

Dacă ne dorim „o școală pe bune”, așa, ca „de vis”, este nevoie să facem visul realitate: formarea viitorilor dascăli prin Liceul Pedagogic reprezintă un pas bine articulat către un viitor mai sigur.

Prof. Dr. Monica Șerbănescu

Președinte Fondator – Director General