Ghidul «101 Jocuri» este rezultatul implicării și eforturilor unei «echipe resursă», formate din profesori ai Liceului Pedagogic „Anastasia Popescu” care au beneficiat de activități de formare la nivel european prin Proiectul Educație +, finanțat prin Programul Erasmus + , Acțiunea Cheie 1.

De ce «101 Jocuri» ?… Răspunsul e simplu: din experiența noastră la catedră am înțeles că metodele tradiționale de predare-învățare sunt uneori mai puțin eficiente și mai puțin adaptate nevoilor copiilor. Atunci, nu am ezitat să transformăm jocul în suport pentru învățare și am constatat că… funcționează !

Din ce în ce mai mulți profesori au înțeles că jocul este un mijloc extraordinar de învățare. În starea de joc copilul este deschis, gata să asimileze orice informație și extrem de concentrat. Un joc bine gândit poate economisi timpul profesorului, iar elevului îi poate da sentimentul că e ușor să înveți.
Învățarea prin joc este un concept utilizat tot mai mult în științele educației care avansează ideea potrivit căreia copilul dobândește diferite competențe pe parcursul activității de joc, dând un sens lumii care îl înconjoară. Jocul îi dezvoltă copilului competențe sociale și cognitive și o încredere în sine care îi vor permite să trăiască noile experiențe și să evolueze în medii și în contexte mai puțin cunoscute și uneori dificile. Confruntat cu astfel de situații, copilul pune în practică noi strategii, gândește într-o manieră creativă, colaborează cu partenerii de joc și învață din greșeli.
• Jocul motivează copilul, îi facilitează concentrarea și îi stimulează memoria;
• În clasă, acolo unde copilul devine adeseori pasiv, jocul îl face mai activ, el devine actorul propriei sale formări, colaborează și împărtășește experiențe cu partenerii săi;
• Jocul modifică și democratizează raportul cu învățarea: copilul este mai puțin supus la stres, la frica de eșec, pentru că jocul se bazează pe reguli cunoscute și acceptate de toți;
• Jocul îl incită pe copil la verbalizarea gândurilor, la argumentarea alegerilor și, implicit, ajută la perfecționarea limbajului;
• Jocul îi permite copilului să-și dezvolte propriile metode de lucru, să urmeze o logică, un raționament;
• Jocul îi fixează un scop precis, concret și îl incită pe copil să se implice în realizarea acestuia.
Jocul este un important suport în activitatea didactică, pentru că mobilizează un mare număr de capacități cognitive și îi permite copilului să-și dezvolte «dorința de a învăța» și «plăcerea de a ști», noțiuni esențiale în demersul învățării prin joc. Drept urmare, considerăm că jocul este un mijloc educativ, atractiv și activ, în slujba învățării și ar fi păcat să-l ignorăm în activitatea noastră la catedră.


Orice cadru didactic din România poate face parte din echipa noastră. Tot ce trebuie să facă este să se înscrie pe https://www.jocjocjoc.ro/ și să propună un joc didactic. Cu cât mai mulți, cu atât mai bine pentru noi toți, profesori și elevi.
Tot acolo, pe https://www.jocjocjoc.ro/101-jocuri-pdf/ vei putea descărca Ghidul practic de metode și instrumente inovative de predare-învățare, intitulat 101 JOCURI, creat de profesorii școlii, beneficiari ai cursurilor de formare din cadrul proiectului EDUCAȚIE +
Trimite-ne un joc didactic pe care l-ai jucat tu cu elevii tăi și vei face parte din echipa JocJocJoc.